Tuesday, July 26, 2011

Realiti kehidupan :)

Salam everybody.
Yea, sejak ada apps blogpress dlm iphone ni makin rajin lak aku menulis. Sedangkan dah ada iphone dekat setahun. Kesian!
Now, im in the flight QZ8396 flying to Bali with my husband. We will arrive Bali shortly. :)





Hurm.
Realiti kehidupan.
Yela aku ni kan cepat mengelamun. So boring boring dlm flight ni sambil dok tgk kot tingkap tu mula la aku mengelamun. Kehidupan aku sekarang dah berbeza. Sangat berbeza. Aku dah jadi tanggungjawab suami aku. Dan aku juga harus..wajib melaksanakan tanggungjawab aku as a wife.
Semalam aku kemas baju kami berdua. Letak dalam satu beg. Ok. Dalam satu beg. Hehe. Rasa pelik, tapi benar. And i feel so great! I did it. :)
Pernah tak terfikir..kenapa kita dipertemukan dgn org yg bersama kita sekarang? I mean, kenapa aku dengan suami aku dipertemukan? Benar lah, Allah dah aturkan yang terbaik utk hambaNya. Kita sebagai insan yang lemah banyak kekurangan. Aku bukanlah insan yang sempurna. Begitu juga dengan suami aku. Dia ada kelebihan dan kekurangan. Aku juga ada kelebihan dan kekurangan aku sendiri. Tapi, bila kami bersatu..bila kami ada for each other. Kami rasa sempurna. Sempurnakanku. :) betul x abg?
Kehidupan berumah tangga..memang byk dugaan dan cabaran. Kesabaran adalah amat penting. Sabar. Jujur. Percaya. Saling mempercayai.. Bagi aku, di saat 'dunia' tak percayakan aku..aku cuma akan bertahan dgn kepercayaan dari suami aku. Dia kekuatan aku di saat 'dunia' melemahkan aku.
:)
Aku tenang sekarang.
Alhamdulillah.

Terima kasih Allah. Aku bersyukur.

P/s : dlm flight tade line.so satgi aku landing baru aku publish entry ni ye! :)



We are at Bali!

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments:

Post a Comment